En dag då det faktiskt har hänt lite saker

Usch vad kallt. Tänk att vi fick se snön i alla fall. Tittat på TV en liten stund i morse efter att jag hade lagt mig kvart i två i natt. Ungefär vid två tiden idag så gick jag i väg till Hallunda. Och tog bla nya kort till nya legget. Sedan köpte jag ännu lite mera mat. Nu har jag kylen och frysen proppfulla för en lång tid framöver. Det känns lite ovanligt. Inte ofta jag har fyllt kylen och frysen. Det händer. Och jag har betalat räkningarna förstås. Var hemma ungefär kvart i fem och gjorde mat. Min man ringde och ville att jag skulle komma men jag orkade inte åka till honom. Jag tycker inte att det är bara jag som ska åka. Men det har blivit så och jag vet varför enligt deras tycke. Men sedan är det så att jag har ont i min kropp så ibland klarar jag inte av färdtjänsten. Min wiphlash skada förstår sig folk inte på om de inte har dessa skador själva. Reumatism är också ganska svårt att ha och de som inte har detta vet inte vad det handlar om. Så fort man får någon typ av värk så vet folk vad det handlar om. Och då slutar man ofta att tjata och bråka på dem som redan har det. För då vet de vad det handlar om. Ingen kan säga någonting innan dess förränn de själva har råkat ut för det. Det betyder inte att jag vill att folk ska gå omkring och ha ont för det vill ingen. Inte jag heller men tyvärr har det blivit så att jag har det. Snälla ni som kommer med era kommentarer som läser det här kom inte och säg att jag verkar veta bäst. Det gör jag inte men var och en vet bäst om sin egen kropp. Sen om läkaren alltid tror på patienten kan disskuteras. Det är nog lite ja och nej i det sammanhanget. Det jag inte vill höra är att "det kan inte du känna". Alla har vi olika smärttrösklar. En del kan ha små trösklar en del kan ha stora trösklar. "det vet inte du", men det kan man visst veta. Vi upplever smärta olika och en del klarar inte av det alls. Jag tycker synd om dessa. Jag nonchalerar dem inte. Jag vill försöka tro på alla men visst det är svårt. Och speciellt jag som har varit med om så mycker olika saker, tragedier för min egen del. Men nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Nu blev det långt igen så nu har ni något att bita i. Jag kanske ska sluta med att säga att jag får säkert den frågan, varför jag inte tar tabletter? Jag kan inte det pga mina dåliga erfarenheter av tabletter. Jag tror att jag ska få fel tabletter och bli lurad på något vis. Det kan i och för sig alla bli. Nu eftersom jag och många med mig har hjälp 24 timmar om dygnet av många männsikor. Vi måste ju lita på att dessa gör rätt. Men ändå kan man inte det alltid. Till 98% kan man det men även assistenter kan göra fel. Vi blir hela tiden satta mot väggen. Det blir ord mot ord. Vi får inte något stöd eftersom vi oftast är ensamma med assistenterna. Jag vet också att i det fallet är det inte så lätt att vara assistent. Det blir ju ord mot ord. Nu slutar jag för idag och kommer in i morgon igen. Men inte förrän kl. 15:00 Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback