en lång men tråkig dag.

Idag har jag verkligen inte gjort nåt mer än att varit på Bosse,betalade räkningar men kunde bara betala 2,hittade inte en som jag måste ha så nu blir räkningarna sena iallafall,Jag vet inte hur jag ska göra här för delvis är det mitt fel men allt kan inte bara varea mitt fel eftersom jag inte kan använda mina egna använder jag mig av andras och dom kan oxå göra mistag,det är mänskligt.Det är mänskligt att komma försent nångång men inta hela tiden att sätta dte i system.som till exempel om en ass kommer 16 fast dom skulle komma halv 4 för att färdtjänsten åker då blir det problem.Då får den andra ass följa med fast den kanske slutar då,så får han följa med och den andra får ta sig dit kommunalt.Jag säger inte att det alltid är så.efetrsom att jag inte kan kontrollera allt jag gör då jag måste använda mig av andras ben o armar o ibland även huvud till en viss gräns. vill jag göra nåt i tid eller komma i tid kan jag inte det pga att tåg eller tunnelbana eller annat ställt sig i vägen för assistrente då ere jobbigt.Nu känner jag mig som svarta fåret som inte klarar nånting o jag vill inte känna mig så.Idag skulle jag ha tvättat men inget var skrivet i almanackan och det var satt på fel dg på tavlan.som sagt var alla kan göra fel.Om jag verkligen kunde göra fel med mina händer skulle jag få stå för vad jag gör,då skulle det vara jättebra.Nu slapp nån komma i kläm eller känna att dom blir eskyllda för nåt dom inte gjort,Jag vet faktiskt inte var man sätter gränsen,alla måste få göra fel..även jag..Om assistenten är trött i huvet kanske hjag kan förstå det men samhället gör det inte.dom ser sällan verkligheten omkring varje individ.inland kan jag tycka det e jobbigt för en del saker måoste jag ta på mighj trots att det e as osom e mina armar o ven.ass vet inte hur det känns att inte gå.jag kan föreställa mig att det e tungt.om man går på grusväg snöig väg mm.det kommer alltid vara tungt.allt e tungt om man inrte använder lite teknikDet är inta alltid man behöver vara stark fr att klara av saer.många ggr kanske man behöver men inte altid.var försiktig med din kropp du ska inte ens lyfta fel.för du kanskada barnet du lyfter och din ryggeellr nåt annat du lygter.d behöver inte vara en mänsklig sak som förstör din rygg.det e det som gör att våra liv med f-hinder blir begränsade.Jag kan åka hiss om jag vill o jag skulle vilja sitta i nåt som går elektriskt om folk körde på mina villkor.i min hast6ighte,jag vill känna mig trygg.ett annat skäl är att jag inte orkar flytta min kropp den uttsätts redan.kommer int ifrån det tyvärr.Den här gången vart det LÅÅNGT oxå men nu tänker jag sluta för ifdag.ha en bra kväll o natt.kram kmb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback