en lång dag

Har varit i farten sen halv tio i morse.först i hallunda på banken sen åkte jag tunnelbana till stan o hade ett litet möte med taltjänst,det kanske e nån som undrar vad det är.Taltjänst hjälper funktionshindrade med att prata om man inte orkar det.Det som är bra med dom är att dom lägger varken till eller tar ifrån dom säger ordagrant det man har sagt.Är man lessen försöker dom att låta lessna är man glad är dom oxå det.Dom kan till o med va med i rättegång om man behöver det.om man säger till i förväg vad som ska sägas.dom kan hjälpa till i telefonsamtal o sitta med som tredje part om man inte kan prata.så kallad telefontjänst.det är bra att dom finns ifall man vill vara anonym.Dom står verkligen utanför ens pewrson o kan ändå verka naturliga.Jag har haft dom med mig tll tandläkaren o det gick bra det e bara det att jag e för trött för att förklara även för första personen.jag har inga krafter.Sen från taltjänstr till bosse råd o stöd kunskapscenter.Där jag håller på med ytterligare mer data fast jag gör det mycket hemma,Det e ändå kul med omväxling plus att man träffar lite folk,nu e jag jättetrött o har ganska ont om jag ska vara ärlig för jag har åkt färdtjänst idag oxå.därmed vill jag säga att jag orkar inte skriva mer den här dan.men jag lovar att komma imorn,kram ,var rädd om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback