En dag som har varit jätte tråkig.

Jag har haft en jätte tråkig dag. Jag har städat lite typ som dammsugit och sopat bort det värta på golvet. Sen har jag suttit vid datorn en hel del och sökt nya vänner på olika håll. Börjar känna att det är tråkigt att ingen skriver. Antingen är det för att jag tänker som jag gör eller också är det något annat som jag inte vet svaret på. Man kan få veta det mest konstigaste saker i efterhand.
Hur vill jag att en assistent ska var enligt min tycke och smak.
Att ha förståelse varför man inte behöver prata i telefonen om det inte är absolut nödvändigt för det kan faktiskt finnas undantag.
Att försöka titta på tv så lite som möjligt eftersom man för det mesta inte får göra det på andra arbestplatser annat än där det finns undantag och det finns det överallt. Jobbar man på sjukhus så får man inte titta på tv hur som helst och inte prata i telefon heller. I många fall får man inte ha mobilen på i sjukhus. Det kan förstöra deras apparaters olika system. Det vore tråkigt om det skulle hända en sådan katastrof.
Varför fick vi lagen om personlig assistans?
En liten del av det är att kommunen inte skulle kunna köra över den som har hjälpbehovet och att den skulle få lite respekt. Allting ska gå så fort och snabbt nu för tiden. Så jag vet inte om man kan ta det så speciellt lungt med brukaren, varför inte patienter också. Patienter har också varit dom som man alltid har kört över trots att dom har bestämt själva hela sitt liv. Jag konstaterar igen, jag vill inte bli 65 för jag tycker redan nu att jag blir överkörd och det är säkert ingenting mot vad patienter i sjukhus blir. Dessutom när man inte har så bra hörsel så man inte hör ordentligt då man utnytjar den situationen också till fullo, då är det ingen kul längre. Men nu tänker jag sluta för jag känner att det börjar bli tråkigt. Hoppas någon orkar läsa min blogg och att ni får en trevlig jobb vecka. Ni andra övriga ska också ha det bra. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback