Inne hela förmiddagen och i vällingby på eftermiddagen

Idag på förmiddagen har jag verkligen inte gjort något. Skulle ha varit med min kompis från skarpknäck i kista men hon ringde återbud. Jag tror att verken jag eller hon mår särkild bra just nu. Jag försöker ändå fasst det är jobbigt. Var lite framför datan efter nyheterna. Jag var lite innan nyheterna också eftersom nyheterna börjar inte förän kl 09 på söndagarna. Sen har jag varit inne och lagt lite pussel på datan och suttit och läst lite i boken. Men just nu tycker jag inte om att läsa. Vid 16 åkte jag till min man. Jag fick lite mat där. Det var bara skönt att vara med honom. Tittade på bingolotto också som jag alltid gör, trots att jag inte har någon lott. Jag tycker det är tråkigt att inte ha någon lott men jag vet ju varför så jag ska väll inte klaga. Sen när jag kommit hem så har jag satt mig vid datorn på en gång och just nu håller jag på att skriva dagboken för idag. Det har börjar bli en hel del dagböcker på bloggen nu för tiden. Det är bara bloggen och en sida till som jag brukar skriva dagbok på. Jag tycker om att vara på bloggen. Visserligen kan det vara väldigt unga. Det händer väll att man får några klagomål av dom unga att man är för gammal men jag tycker det är bra när det är blandat kompott. Det är så det ska vara om jag får säga min mening, och det hoppas jag att jag får. Skulle det vara någon som känner sig träffad så kom igen då och säg åt mig. Inte för att jag blir särkild rädd, det är det minsta jag blir. Men där emot lyssnar jag på den person som har något att säga. Kan väll hända att jag säger till en person i fall jag inte håller med. Det kan ju hända att jag gör det också och det är då det blir så svårt för alla parter oavsätt om det är två eller flera. Vi har svårt att låta oss ha våra åsikter. Det är inte så att folk inte ska kunna argumentera emot. Man ska ändå låta folk tro det dom tror på. Sen kan det väll hända att man kan ändra uppfattning också, det har man också lätt att göra än så länge. Fasst jag vet inte vad folk tycker och tänker man kommenterar bara när man försöker ändra andras åsikter och det tycker jag är tråkigt. Man ska kunna diskutera utan att ändra på andra människor coh förvrida huvudet bara för att man själv vill ha makt. Jag vill också ha makt men egentligen bara över mig själv och makt så att alla människor blir rättvis behandlade, oavsätt vem du är, hur du ser ut eller vart du kommer ifrån. Det är ganska viktigt för mig men det är en sak som jag aldrig kommer få någon att förstå utan det tas som om jag vill kasta skit över dom eller något annan. Nu vart det en lång dagbok. Den här gången kändes det ganska roligt att skriva trots att jag har det ganska tufft och egentligen bara vill gråta. Det ända jag säkert vet är att jag inte är ensam om att ha det tufft. Det delar jag säkert med många. Nu önskar jag er en trevlig kväll.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback