En hel lung hemmakväll

Idag har jag inte gjort någonting. Varit inne på datan fast inte mycket också tittat på borgliga regeringen. Det känns lite osäkert hur framtiden kommer att bli för oss mäniskor nu menar jag alla inte bara mig själv. Som alla säkert tror att jag tänker det gör vi alla o så fall inte bara jag. Och jag är inget undantag jag är undantag när andra bestämer att jag ska va undantag där jag inte har kontrolen. Jag har stort kontrol behov men om vi diskuterar det fram och tillbaka. Alla vill ha kontrol över sinna liv. Mig kanske det märks ganska tydligen eftersom jag har as som ser och hör allt och påpekar det. Och också att jag har så stort hjälp behov som jag har det är inte ens jag som bestämer var och när jag sk aha hjälp utan det är andra som gör det. Dom ska mäta ens hjälpbehov. Det är tråkigt men det är sant när ska jag lära mig att respektera allt som är så orätvisst alla har väll kännt sig orätvisst behandlad någongång. Vi säger att vi ska respektera varandra fast det gör vi inte. Men det tänker vi kanske inte på att vi gör det godkänner vi. Varför godkänner vi det? vi vill förendra men endå inte! man vet alltid vad man har men man vet inte vad man får. Jag förstår igentligen inte hur jag orkar skriva för jag är inte i form för någontig. Vill igentligen inen någonting heller jag vet igentligen inte vad jag vill. Jag beundrar er som orkar gå in och läsa min blogg. Just nu har jag värkligen inget posetivt att säga jag brukar försöker pressa in lite posetiva ider också men nu går det inte. Det är möjligt att jag ropar på hjälp men samtidigt vill jag inte ha hjälp från vem som helst. Har varit ute en kort stund men ush vad kallt det var. Va inte alls skönt som det hitils har varit nu är väll hösten här trots allt. Även om inte jag vill för mig betyder det att jag får sitta inne mera. Och bli begränsad ännu mera. Men nu får samtliga ha det så bra och en trevlig helg önskar jag också kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback