En dag då jag inte har varit hemma

Idag har jag varit borta från kvart över elva. Tittade lite på tv i morse men var väldigt trött eftersom jag hade en ny på natten. Det gick faktiskt väldigt bra. Jag vart bara lite orolig när hon inte kunde fälla ner sitsen på min stol men eftersom hon satt uppe i min fötölj så kunde jag koppla av. Hon la sig aldrig i soffan. Hade hon lagt sig på soffan hade jag varit osäker på om jag hade kunnat sova. Anledningen till att jag kunde sova kan bero på att jag hade druckit vin men jag vill inte behöva dricka vin varenda gång jag ska ha en ny assistent men hennes sätt att vara gjorde säkert också sitt till. Jag får verkligen hoppas på att det inte händer så ofta för jag får verkligen panik när jag inte vet vem som kommer och om jag har träffat dom eller inte. Ingen människa är gjord till att vara vaken men ibland måste man vara det ändå. Det kallas obekväm arbetstid och det gör säkert själv för namnet. Varför ska man ha assistenter? Många gånger gör dom ett bra jobb men det är ändå jobbigt. Det krävs att man ska uppskatta dom också, det gör jag också men jag kan inte säga tack varenda gång. Jag vet att det finns några som känner sig besvikna och misslyckade . Dom tror att dom inte klarar av jobbet. Vart sätter man gränsen? Det är sådana här frågor jag inte får svar på jämt. Varför ska jag komma på saker jag aldrig får svar på? Det undrar jag. Nu orkar jag inte skriva mer för jag är jätte trött. Jag är ändå glad samtidigt som jag är förtvivlad också. Det vet ni sen förut. Ha det bra.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback