EnDag Med Mycket Fart

Hej!

idag kan jag inte påstå att jag har varit hemma många timmar.
vaknade för det första kvart över sju i morse efter att jag laggt mig c:a halv ett i natt, såg bara lite på nyheterna kvart över nio var det dags att åka iväg till psykologen efter det var jag i jakobsberg hos min chef och pratade lite sen har jag varit på BOSSE råd och kunskapscenter så nu är jag ganska så trött. det är tur att det inte har snöat i dag i alla fall, nmen det ligger ju snö kvar på marken så fryser det bara til eller börjar regna så blir det säkert snor halt.
Så man får väll hoppas att ingen går och bryter benet eller sladdar med bilen eller något i den stilen.
Igentligen kanske man borde sitte inlåst men det kan man ju inte göra häller!!,.. man måste leka med ödet och våga chansa, ska vi rätta oss efter samhället idag så skulle vi inte våga göra någonting allting är så farligt , skadligt och tabu så jag blir nästan rädd för vart vi är på väg jag hoppas inte jag får vara med om den dagen jag inte längre kan ta ett steg utanför utan att de ska vara farligt och nya lagar som ingen bryr sig om för det finns redan för mycket lagar.
jag tror att många vill bry sig om dom, men det är för mycket och det är inte många som vet vad det betyder och inte ens dom som vet och lägger grunden till. dom vet inte alltid vad dom betyder ,.. lagar altså.
Varför kan vi inte få lagar som alla begriper alla tolkar ju dom olika vems tolknig är viktigast vem ska få ha rätt att styra ? vem ska få styra alla människor utan ha dåligt samvete?
jag vill inte vara med om ett sånt land jag vill fortfarande att alla ska få leva som dom vill oavsätt om du är gammal ung eller om du har en nersättning av något slag eller om du svart, vit, gul, brun, eller om du inte kan svenska ja vad du vill...
jag vil verkligen att alla ska få ett värde och inte se ner på varandra att dom inte hackar på varandra, ta människor för vad dom är oavsätt vad dom tror på eller vad dom inte vill tro på eller där det du tror på att man får göra det man vill och det man verkligen får någon glädje av det och känner att man har ett värde trots allt varför målar vi allting svart?
varför är vi så trångsynta? och egoistiska? det är sådana här jag aldrig kommer att få svar på,.. och får jag det någon gång så drabar det inte mig, men det gör det även om jag försöker blunda för att inte se saningen, det drabar mig det drabar dig det drabar alla nu vart det en lågdagbok,.. trotts att jag är ganska så trött men det vart en kort dagbok igår så jag tar igen det idag ,..

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback