endag då allt vart inställt

idag har jag inte tittat så mycket på tv, tittat lite på datorn på morgonen..
det var meningen att jag skulle åka iväg kl 13 men jag gjorde inte det för jag ville inte riskera att hamna i oväder.
på kvällen vid 5 tiden så skulle jag oxå åka iväg, gjorde mig i ording för att göra det men då var det färdtjänst som ringde och sa att dom inte hade bilar som kom fram pga av snö oväder.
det blev till att vara hemma ikväll oxå.. har suttit vid datorn ikväll och tittat på tv mellan varven.
när som helst blir jag tvingad att sitta inne pga att det kommer så mycket snö, så det går inte att ta sig fram med rull stolen.
då är det defenetivt datorn och tv som gäller.
tråkigt men det är bara att se sanningen som den är och det är inte bara jag som har svårt att ta mig ut utan det finns flera som drabbas av det allt för hårt..
men det här är en av dom sakerna som vi inte kan styra över...där vi inte kan göra nånting åt vad som händer..
inte ens dom som man upplever har makt kan göra nått åt det, dom som vill styra andras öden och hålla på med andras öden..
men i detta fall med vädret går det alltså inte...överhuvudtaget, naturen kan vi inte göra så mycket åt..det enda man säkert vet är att alla har vart med och förstört den mer eller mindre och nu vill man försöka rädda den men jag tror att det är försent.
visst kan man göra ett försök men det här borde vi ha tänkt på för länge sen och det säger alla...det spelar ingen roll vad vi tror på, vi får tro på vad vi vill men ödet tror jag ändå inte att vi kan göra så mycket åt..ödet tror jag på men jag tror inte at man alltid kan bestämma om vad man ska göra och vad som ska hända, även om vi vill försöka..
kram på er alla oavsett vad ni befinner er i landet.
i snö oväder, va rädda om er.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback