En Dag Med Fart Men Ändå Lungt

hej
var hos psykologen idag på förmiddagen och pratade lite om,.. det var lite jobbigt för jag orkade knappt prata, det går men jag får anstränga mig väldigt mycket.
sen åkte jag hem åt lite mat och vilade lite senare vart det dags att åka till BOSSE och prata om tillgängigheten i stockholm för funktionshindrad. Den är väll inte den bästa det har blivit bättre men vi måste få bort mycket mera fördomar innan man kan prata om tillgänglighet.
Fördomar kommer alltid finnas vare sig du är pensionar, invandrare eller ungdom, ,.. spelar ingen roll,.. jag skulle gäna vilja ha bort dom fördmomarna,.. men helt och hållet komemr vi aldrig att lycks med det för det kommer alltid finnas någon som drabas,.. tänk om vi hade bott i ett fördmosfritt lad,... tänk om vi kunde hjälpa oss själva och varandra lite mer än vad vi gör idag, istället för att stå och gnälla.
Jag vet inte hur det kommer att bli med det , men tror att jag inte kommer få uppleva det, även fast jag önskar mig det med hela mitt hjärta.
man har fördomar på vad folk tycker och tänker ingen får egentligen tänka hur man vill och väldigt få människor får göra efter det dom tror på.
men det här är känns vällbekant , det har diskuterats förr.
ha det bra nu orkar jag inte skriva mer ,.. mina krafter räcker inte

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback