En bra dag men stressig slut

Idag har jag inte tittat något på tv mer än på kvällen. På förmiddagen har jag tvättat håret sen har jag varit hos min man hela dagen. Jag tycker det är både roligt och jobbigt. Roligt att vara där med jobbigt att åka hem. Det är sånt som jag får inse och lära mig att leva med så länge han vill ha det företaget han har. Det kan inte jag bestämma det måste han själv få bestämma. Helst skulle jag vilja åka bort och fly från allt just nu. Jag orkar inte föklara vad som är jobbigt men helgen har varit i princip bra därför jag har varit hos min man och haft mina assistenter som jag trivs med. Dom kanske inte kommer fatta hur jag vill leva och kanske inte kan uppfylla mina värderingar men det är också något jag får lära mig att leva med. Det är bara att inse att det är jag som får slå tillbaka hela tiden. Alla människor har sina problem men det jag menar är att allting är så märktbart när man är beroende av assistans och måste hela tiden ta hänsyn om dom vill göra det jag vill göra. I princip ska dom göra det men det är alltid något som bromsar. Jag kommer aldrig att påstå att det kan vara lätt att stå på benen för det tror jag verkligen inte men så länge man har val möjligheter så kan man stå ut med det. Fortfarande e det så att vi håller på gnäller att vi håller på förstör våran jord men ingen gör något. Vi gnäller och tror att någon annan ska göra något åt oss. Jag gnäller också men jag måste ha hjälp för att göra något åt det och tror man inte på mina värderingar då har man inte lust att hjälpa. Jag vill egentligen inte tvinga någon men det är lätt att säga åt mig bara för att man egentligen inte bry sig. Får man någon gång en tankeställare bara för att jag tänker som jag gör det stryker man över och livet går vidare för alla, även för mig. Ända skillnaden är att jag inte har någon chans att välja bort det. Jag får inte ens alltid stå för mina konsekvenser och det tycker jag e mest jobbigt. Nog pratat om det. Jag kommer egentligen inte in hit för att bli arg men jag blir otroligt ledsen för att det ska behöva vara så och att man verkligen visar hur orättvis det kan vara. Nu slutar jag för ikväll och kommer in imorgon igen. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback