en trevlig dag

Idag har i stort sett hela dagen varit positiv! På förmiddagen har jag suttit å läst å lagt lite pussel. På eftermiddagen har jag vart hos min chef som sköter assistansen åt mig. Idag känner jag mig nöjd å det är inte ofta jag kan säga det. Jag har haft assistenter som jag trivs väldigt bra med. Åtminstone en av dom kan mig nästan utan å innantill. Även om vi kan vara som hund å katt ibland. Men det slutar för det mesta alltid bra. Förhoppningsvis har vi förlåtit varandra innan dagen är slut. Sen har jag varit i Kista ett av mina favvocentrum. Dom har mycket mat å välja på. Plus att dom har ganska mycket affärer. Om man nu gillar sånt. Å vill säga om man har några pengar. Vilket i stort sett jag aldrig har. Nästan alltid går mina pengar till mina förbenade räkningar. Om jag nånsin gör nåt utöver det vanliga så gör jag det men jag får dåligt samvete efteråt, för jag vet att jag egentligen inte borde göra så. Precis som jag tror att dom allra flesta tänker som har dålig ekonomi på ett eller annat sätt. Men det går inte å göra så mycket åt just i dagsläget iaf. För mina husdjur tänker jag INTE göra mig av med. Om nån så ska gå över min döda kropp. För det är en sak att man eventuellt kan hänga upp sig på. Det brukar vara en ganska vanlig orsak. Folk bryr sig lite väl mycket ibland. Visst det är oftast  i all välmening, men det kan oxå blir för mycket av det ibland. När det är det här att stå för sina konsekvencer som man oftast inte får. Å speciellt inte om man har ett funktionshinder. Då ska man bara vara tacksam för att nån bryr sig. Omgivningen förstår inte att folk alltid tittar ner på oss å tänker dom har ju bara pension de kan inte klara sig. Visst kan det vara sant, men det kan oxå kännas som en kränkning. Bara för att många av oss inte kan få jobb. Jag har haft turen att ha haft ett jobb å jag har haft stämpelklocka oxå så jag vet vad det säger att inte passa tider när man har stämpelklocka, det får jag oxå äta upp. Jag har bitit i många sura äpplen genom åren. Men nu orkar jag inte skriva så mycket mer. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback