En jobbig dag

Hej idag har man verkligen vänt upp och ner på allt. Först kom en assistent försent till jobbet, sen kom min man fast jag att sagt till honom att han inte fick komma. Det jobbiga i det hela egentligen inte är hans fel utan hans firma respektive assistentersom ska hålla koll på mig om det är städat eller inte. Men det blev till slut Hallunda som gällde. Usch vad det är jobbigt att inte kunna lita och gå och misstänka folk. Min omgivning tycks tycka det är jättekul men det är jobbig för man kan aldrig koppla av. Sen skulle min kompis från Skarpnäck också komma men det blev det blev också ändring så jag åkte till henne istället, men det var helt ok det är tråkigt att lämna hunden bara. Jag skulle vilja ha med honom överallt, men det kostar extra att ha med honom i färdtjänsten. Det kostar utan honom också men dom läger på 50% om han är med. Det är tråkigt men sant sån är livet. Det kan svida lite extra i plånboken man ska straffas för allt vad man än gör. Snart får man inte göra något utan att få straff för det. Det gäller inte bara mig utan alla människor blir straffade på olika sätt. För man t ex har en anna hudfärg eller något i den där stilen. Vi ska hela tiden anpassas efter det som samhället gör fel. Det är alltid vi medborgare som får betala i slutändan. Hur vi än vrider och vänder på det är det alltid vi som kommer i kläm oavsätt vad du röstar på eller ditt sätt att tänka. Folk får inte tänka som dom vill och handlar utefter hur dom tänker. Det kanske någon eller några som reagerar på det jag skriver. Gör det det bevisar bara att man inte får tänka som man vill. Jag är ganska utsatt så lite till vad spelar det för roll. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback