nu har det gått en dag till på detta år

nu har det gått ett halvt år på det här året o lite till.vädret har vart skönt idag oxå.Jag har vart i hallunda o träffat min man deet var lite jobbigt eftersom jag vet att han inte klarar att sitta still utan att äta nåt.på kvällen åkte jag till gröna lund o det åmgrar jag inte för jag var där o såg mikael wiehe,han var jättebra!Han tillhör dom som får både ris o ros,av människor alltså.han kan vara väldigt kritik o hård mot samhället samtidigt som han e väldigt snäll.Jag får den uppfattningen att han både vill o inte vill vara i centrum o så försökte han sig på afzelius låt "du är det finaste jag vet".Jag tyckte han klarade det bra men själv var han inte så positiv,han verkar faktiskt väldigt självkritisk oxå.Jag minns han från den tiden han speöade i hoola bandoola band på 60talet nångång.Han som så många andra från 60talet.Jag hoppas jag kan få säga nångång att jag mår riktigt bra o verkligen känna det utan att vara faölsk o försöka vara positiv så inte folk frågas så mycket,Jag e oxå glad att jag fick assistenterna jag hade för idag till något positivt,att dom njöt av mikael wiehe också.Jag mår faktiskt bäst när jag vet att assistenterna mår bra o verkligen vill göra det dom håller på med.självklart måste dom göra det dom inte gillar ibland men eftersom jag inte vill bli tvingad till sånt jag inte vill så vill jag behandla min omgivning så.det är jobbigt när assistenter o samhället låter sina värderingar stå i vägen för vad jag känner är rätt.t.ex om jag får lust att bryta mot nån lag vilket jag inte vill så kan asistenter vägra eftersom det är den som kommer i kläm o inte jag så därför kan jag känna mig begränsad i mitt liv.det kan oxå förhindra att vi kan ha djur eftersom assistenten kan vägra att hjälpa till att ta hand om det.samtidigt som man säger att dom allra flesta människor gillar att ha djur som sällskap.vi med funktionshhinder ska alltså inte kunna ha barn heller eftersom assistenten kan vägra att hjälpa till däer oxå.visst jag kan kämpa men jag har inte så mycket kraft att kämpa jag vill kunna vara nöjd o glad åt assistansen oxå.Det här är vad jag har att säga idag eller nästan inatt för klockan e strax 0000.jag önskar en kram till alla i det fina vädret.kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback