idag var jag både hemma o i skärholmen

idag på förmiddan hade jag ganska tråkigt,o då tänkte jag att hela dan skulle bli tråkig men så kom posten ,tro det eller ej men jag fick 300 kr tillbaka fråm bingolotto,jag trodde inte jag skulle få dom eftersom jag ligger efter med mina räkningar så jag hade nästan hoppats på att dom skulle behålla dom.Det var pengarna som gjorde att jag kom till skärholmen alltså för att det stog det att det skulle hämtas ut på nordea.när jag väl stått utanför nordea o väntat i 40 minuter o kom framsäger dom att det är bättre att gå till handelsbanken istället eftersom all banker tar betalt för att ta ut mina pengar o ge dom direkt i handen,dom tar mellan 25 o 35 spenn för att göra det.snart får man inte hämta ut sina pengar utan att dom tar betalt för det o det tycker jag är drygt.Men dte går väl inte nån dag utan att nåt är krångligt.men hursomhelst var det roligt i slutändan iallafall o jag fick en riktig trevlig slutstartpå den eftermiddan och sen var jag faktiskt en snabb visit på bokhandeln o på mcdonalds.Vem tänker läsa min blogg idag?jag vet ju vilka som för det mesta går in på min sida o det är möjligt tat någon eller når kan känna sig träffade av sidona men det får dom isåfall tåla för jag måste skriva av mig.faktum är att jag skriver av mig ganska offentlitgt trots att det e lite emot mig själv men jag står iallafal för det jag säger oavsett o nån grymtar eller inte jag får ju inte veta dte heller för ingen ger mig nån kommentar,det kan inte bara va dåligt o int bara bra ovägar man inte säga nån kommentar är det kanske så att man känner sig träffad men allt det som jag kan känna som kränkningar säger jag nästan aldrig för då skulle jag aldrig göra nåt annat,snart säger väl nån att jag måste välja mina ord men jag står för fet jag säger trots att assistenter kan höra vad jag säger för nåt.men tystnadplikt e tystnadsplikt jagåsyte få säga det jag vill men jag önskar jag fick nån kommentar både av det goda o av det onda slaget,men ingen vill stå för konsekvenserna om jag skulle bli arg eller lesse n eller galen eller vad jag skulle bli.lessen blir jag säkert men ävn det negativa kan vara nyttigt,alla måste vi lära,även om vi e brukare eller jobbareiallafall inom det här yrket o säket många fle yrken.ass lär man att inte försöka gå i väggen men vad lär man brukaren?att den ska bara respektera att det är som det är.Jag kommer aldrig få uppleva en riktigt trygg o harmonisk assistans,jag skulle vilja att det var mitt mål men det e nog svårt utan stöd.visst jag har kompisar som oxå har assistans men den e väldigt olika inom olika företag tyvärr.men nu vet jag inte vad mer jag ska skriva det blev ganska långt iallafall.nu får ni som brukar läsa nåt att bita i och fundera över.'jag e ganska butter för tillfället försöker att inte visa det men det kommer ran mellan raderna det vet jag.nu måset jag sluta innan jag gräver ner mig för långt.det e jobbigt som det är ändå..kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback