Det har varit en blandad dag

På förmiddagen har jag varit inne. Sedan har jag bytt kläder. Och sedan har jag varit i Hallunda två gånger. Först för att panta flaskor. Sedan för att träffa min man. Det var bra med det slutade mindre bra. Vad som hände vill jag egentligen inte gå in på därför att jag känner att jag inte vill argumentera med någon just nu. Jag känner bromsen i mitt liv på olika fronter. Men det kommer inte någon att förstå - varken assistenten eller någon utomstående av något slag. Det sägs att man ska få leva så normalt som möjligt men jag upptäcker mer och mer att vi inte får leva som vi vill på grund av att det är så mycket som sätter käppar i hjulen. Jag kan inte förklara det bättre än så. Jag har ialla fall varit ute men jag tycker det har blivit kallare än vad det hittills har varit. Jag har inte så mycket mer att berätta idag heller. Det är tyvärr så stelt. Jag kan mycket väl förstå ifall folk tycker det är tråkigt att läsa min dagbok. Ni som eventuellt tycker att det är mycket stavfel eller något annat får ha överseende med det. Jag tycker det är tråkigt att jag sällan får kommentarer varken bra eller dåliga. Det jag kan tycka är tråkigt är att ingen människa hänger upp sig på dem som är lite äldre trots att jag vet att det är många äldre här inne. Jag tycker att unga ska få vara här inne men var och en måste få vara i fred. Egentligen ska man få skriva vad man vill bara man inte gör någon illa personligen. Men de flesta människor har svårt att höra svidande kritik. Bra kritik säger man också för lite av. Och ge varandra en kram vet jag inte när folk gjorde sist. Visst gör man det men det är så mycket hysch hysch. Vi ska leva i ett öppnare samhälle idag men jag undrar om man gör det. Nu blev dagboken lång ialla fall och kanske får jag någon som blir irriterad men jag får ta det. Möjligen känner sig träffad. Men säg det i så fall istället för att gå och muttra. Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback