vart hemma hela dagen Tråkigt!

idag är jag faktist inte så glad och det kan bero på att mamma skulle ha fyllt 71 år idag om hon hade levt, men hon dog redan 93.
Skulle ha varit borta idag men fick ingen färdtjänst, fick varken träffa min man eller min kompis i skarpnäck.
idag hade jag verkligen behövt det men färdtjänst bestämmer ganska ofta var, när och hur ofta man ska åka. våra liv är styrt av många människor men jag hoppas att jag får ett slut på det om vi får ett samhälle som gör det mer tillgänligt. om vi får bort många av fördommarna som finns idag att det kanske jämnförs på lite fel sätt. vi har inte fått nått att jämnföra med utan det är andra som jämnför åt oss.
föräldrar med funktionshindra barn har inte låtit sina barn göra så mycket, detta beror mycket på samhällets syn på saken. samhället måste ändra sina fördommar om oss och att samhället ska vara tillgänligt för alla och då tänker jag inte bara på mig själv utan oxå på dom som är gammla och äldre som inte orkar gå och även assistenter som kan säga nej bara för att det finns trappor överallt. det är självklart att dom inte ska skada sig men miljön är minst lika viktig ute som inne. jag hoppas det blir förändring på nånting, jag kanse inte få vara med och uppleva allt men kanske en lite bit på väg.
jag brukar säga att jag är lyckligt lottat så länge jag kan använda huvet och ha en disskution, om man inte står upp och ser ner på mig som det hjälp lösa barnet för då kan jag bli kränkt.
folk måste lära sig mer om varför du måste ha hjälp även om det är svårt för omgivningen att sätta sig in i situationer så måste man försöka, allting kanske inte går men vill man inte försöka så tycker jag att man inte har nått nånstans. visar man att man vill fösöka så har man iallafall visat att man är intresserad av det man håller på med.
vi får helatiden höra att det kostar, det är tråkigt att det är så. jag vet att jag har skrivit det i en annan blogg och säkert lite av det här oxå tidigare. men det är sånt som jag tänker på helatiden.
nu får det vara bra för jag måste orka läsa igenom det oxå.
kram.Ha en bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback