trodde jag skulle bli hemma men fick komma iväg

på förmiddan har jag bara suttit vid datorn och ätit mat, försökt få till en färdtjänst för att kunna åka till min man. färdtjänsten fick jag men inte så länge jag ville, fick bara stanna till 20:10 det var lite jobbigt för jag hade velat stanna till 22 åtminstonde. men det är tuvär så när färdtjänst ska bestämma..
helst ska man juh veta veckor och månader iför väg hur var och när man vill åka.. men det här med spontana saker vet dom inte vad det är, visst alla måste planera sina liv men det är jobbigt att alltd vara fullspäckad av en kalender som oxå ska styra ens liv och man ska välja vad man ska avstå ifrån och vad man ska ta. men så är livet..
jag får väl vara glad så länge jag orkar åka färdtjänst, inte säkert att min kropp klarar av så länge till, det gör ont att åka färdtjänst beroende på villken bil man får och hur chafför som kör och om dom tänker på alla gupp som finns på vägen.. alla gupp kanske dom inte kan veta men lite borde dom veta eftresom att dom kör till samma adress flera gånger om dan.
får se om jag och några till får igenom att stan ska vara tillgänlig för alla. nu kanske några känner sig träffade för att alla bor juh inte i stockholm, jag skulle vilja förändra hela landet om jag bara kunde. alla blir vi juh gammla nångång. orkar inte gå i trappan mm.... det borde vara anpassat redan.
det är konstigt att man inte har tänkt på det innan.. visst är det mycket som händer men det är långt kvar.
man måste bara få alla att förstå..
jag vet att det finns några på bloggen som kommer att känna igen sig och känna av att man har en kropp som känner av mm, jag förstår dom för det är verkligen inte roligt men på nått sätt klarar man av att leva med det.
hoppas ni inte blir lessna, ni som eventuellt känner er träffade.. ni får gärna skriva en rad och tala om om ni blir det för det är inte alls menat så.
jag tänker bara i största allmänhet, jag försöker tänka på allt och alla och även mig själv.
det är så jag vill att det ska vara men så är det tuvär inte, vi är alla så mycket egoister i grund och botten ända tills det händer nått allvarligt.
men nu får ni ha det så bra. nu ska jag ta hand om disken som inte har blivit diskad idag.
ha en trevlig helg och andra advent.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback