en vanlig dag med varierande ting

på förmiddagen har jag bara suttit vid datorn sen åkte jag till skarpnäck som börjar bli en ganska vanligt nu mina assistenter och hennes assitenter hade mycket diskutioner av hur man ska vara som assisten och framför allt hur man ska vara som assistent enligt lagar och bestämelser som man måste följa  för at  inte skada sig själv eller någon annan olika sjukdomara i samband med funktionshindrade och sådana sjukdomar som inte vi har koll över men man tror sig ha koll över och  sådana här grejor kommer oftast upp med personer som har jobbat mycket inom sjukvården då ställer jag mig frågan att "vem säger att han har rätt?" jag menar jag som är så rädd för läkare tror igentligen inte på någon läkare  och jag litar inte allltid på att assistenteran  också gör rätt men man kör över huvudet på folk för att det finns lagar som säger att man måste göra si och så. jag tycker det är så jobbigt att jag inte vet var jag ska ta vägen samtidigt förstår jag assistenterna också som jag gör i väldigt många fall, många gånger kanske jag inte vill förstå, för jag ställer mig frågan "varför ska jag alltid baka och förstå assistenten?" assistenterna kommer aldrig att förstå hur vi känner och upplever , varför vi har gått igenom det vi har gått igenom, att fastna i en taklift  och ändå fortsättas tvinga använda den  bara för att  jag måste förstå att jag måste skona assistenten  visst jag förstår det för i många fall kan det bli svåra skador för livet och ingen vill väll igentligen ha det men vill jag ha det??
Det spelar ingen roll hur mycket min kropp skriker om att den inte vill vara med om lifetn längere!
Jag är tvungen att åka upp i den i alla fall hur ont det än gör och även hur ont det än gör att ha bälte vid en färdtjänste resa så måste jag ha det för att det är just lag på det.
jag vill verkligen ha bil-bälte för så som färdtjänst och bilister kör idag så lever man farligt  även här i sverige, det är inte bara  i andra länder som man kör vetvining det börjar man göra även här i sverige.
För mig är det så svårt  att ta tablleter och är rädd att jag ska tappa kontrollen av vad det är jag får i mig och vad det är jag inte får i mig. det är bara några stycken som får ge mig i huvud taget och de är lätt räknade , nu är det möjligt  att assistenterna i skarpnäck kommer hoppa i taken men då får han göra det , och jag får väll ta smällen om det händer något, alltså om de reqgerar på ett negativt sätt.
Alla tror ju att man är expert, dom som brukar yttra sig på speciella områden jag kan nog komma med kommenterar men jag vill inte för det påstå att jag är expert på någonting , det finns säkert folk som kan mer än mig men det betyder inte att jag litar på personen i fråga för det, beroende på det som jag har råkat utför och det är bara jag som kan veta det, varje människa har sina egna trakedier, och upplever kännslor och händelser väldigt starkt man kan kämpa för att komma över vissa saker  men det är inte alltid det går, vissa saker kommer man alltid bära med sig hela livet  , nu kanske jag låter långradig  men det får ni ta, dagen har faktiskt varit bra trotts allt ändå även om min kropp inte tycker det ,...

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback