en till lugn dag

nu är jag här igen vet inte om det har hänt något speciellt,...
jag har varit hos min psykolog som jag nu brukar vara på torsdagar, jag tycker själv att jag har varit riktigt lite duktig nu på sistånde för jag har varit där nästan varje torsdag.
Sen på eftermiddagen har jag bara hemma och kollat in på nätet eftersom det var först då jag hade en assistent som kan använda datorn så jag har fått hjälp så att jag kan använda datorn så jag fungerar åt mindstånde och nu på kvällen har kollade jag på efterlyst och på insider, som faktiskt är ett av mina favorit program,..fråga mig inte varför?,.. insider är jag inte så fördtjust i men ikväll handlade det om fusk läkare och sånt.
Jag som verkligen har skräk för läkare och psykologer och allt va de nu kallar sig, det lustiga är att jag pratade om något liknande med min psykolog idag ,.. innan jag änns visste vad programet handlade om åter igen får jag den där känslan av att omgivnigen ska styra mig, är jag rädd för vissa saker så får jag försöker dom att övertala mig att tänka på annat sätt än vad jag gör, om den som övertalar mig till något och själv gjorde det samma då kanske jag skulle göra så. om jag litar tillräckligt på dom, hur det än är så får man förebilder som man tar efter .
men jag är verkligen rädd för läkare och doktorer.
Jag vill faktiskt ta tabbleter ibland men vågar inte , på grund av att jag känner mig så maktlös för att jag vet att min omgivning och assistenter har makt över mig ,.. om de bara vill!
bara vetskapen över att de har den makten gör mig galen och med det menar jag att jag inte kan elllerr får leva som jag vill, det är så mycket jag måste tänka på för att inte skada assistenterna och dels är det det här ,.. återigen vill inte assistenten det så kan jag inte tvinga dem till det. mig tvingar man i ju med att jag faktiskt måste respektera att det är så oavsätt vad jag tänker eller vad jag vill, jag vill tillexempel inte att folk ska använda handskar och så finns det jätte mycket för och mot argument varför man bör använda hanskar sen tvättar folk ändå sönder händerna trotts att man har handskar just för att skyda sig från bakterier och allt vad det nu än är,... jag har sagt tidigare och jag säger det igen att jag tror på ödet, det är ödet som bästemmer vem som ska bli sjuk ,.. det är inte jag eller någon annan ,.. det är enbart ödet och jag är inte ett dugg rädd för att dö! och ska man dö så hinner man nog inte tänka så mycket man hinner nog inte bli rädd,..
vad jag där emot är rädd för är att bli liggande som ett paket och vara helt utlämnad åt andra att jag inte ska ha kontrollen över min sittuation det är det jag är rädd för en del personer som inte kan använda ord utan måste använda sig av bliz eller annat för at kunna komunicera, assistenten ska igentligen säga EXAKT vad det är en brukare vill utan att lägga till något eller dra ifrån ,.. men det är som sagt väldigt svårt , därför lägger man till och tro sig veta vad vedebörande vill.
ibland kanske man har rätt men ibland kan det bli helt åt skogen, det är just det här jag tycker är så farligt men det kommer inte hjälpa vad det är jag upplever. det är ingen som kommer förstå jag vet att det finns några som försöker men sen finns det andra som inte alls bryr sig , jag kanske får några som reagerar me då får ni göra det , jag måste ju få säga vad det är jag känner mig plågad av,..
alla tänker ju bara på varandra nu för tiden och eftersom jag vet att det är många som tycker självupptagen och kritisk ni får fortsätta att tycka så,.. för det kan jag inget göra åt.
det är era rektioner och det är klart att ni måste få reagera dom. smällarna får jag alltid ta, den här gången var jag väldigt pessimistisk, känner jag men jag måste få reagera ha en bra fortsatt kväll

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback