En ny dag av dom hära röriga dagarna !

Idag har jag vart trött och är fortfarande väldigt trött.
Har inte vart hos psykologen idag, orkade inte.
Börjar känna att jag gjort lite för mycket ett tag så jag måste nog ta ner lite på tempot ett tag.
Min kropp protesterar oxå, sen har jag har jag problem med färdtjänsten oxå så det blir bara jobbigt, spec när färdtjänst inte själv har bälte som det här handlar om i mitt fall.
Vi har en lag där det står att alla ska ha bälte oavsett funktionshinder eller andra problem som man nu har.
I den regeln ska det inte finnas några undantag och det måste gälla alla i hela landet där denna lag ska gälla.
Jag tycker inte om att behöva bråka med färdtjänst hela tiden, gör det inte för nöjets skull.
Vad jag säger och vad jag vill tycks inte hjälpa, allt annat sak gå före.
Det känns som om det bara är jag som ska vrida på saker och förstå varför det händer, varför folk gör som dom gör.
Om jag ändå hade en arbetsgivare som kunde förstå och att jag inte vill vara en psykolog som många skulle behöva.
En psykolog som alla tror ska förstå mig varför jag reagerar som jag gör.
När man har ett funktionshinder så har många så mycket fördommar om hur man bör och ska reagera.
Dom som gör denna bedömning har ofta inget funktionshinder, dom som inte har det kan inte sätta sig in i den personens sätt att tänka.
Den som har ett funktionshinder kan inte tvärt om.
Det skulle möjligen vara om man blir funktionshindrad pga en olycka av nått slag, det beror lite på villken del av hjärnan som du skadat om det är hjärnan som nu blir skadad.
Men nu har jag sagt nog för ikväll.
Jag skulle kunna hålla på i det oändliga, skulle inte komma nån vart då, jag får juh aldrig några komentarer om vad folk tycker. Jag får juh inte chans att förklara mig, men nu slutar jag för idag och åter kommer imorn.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback