En lungn dag !!

Igentligen har jag inget att skriva.
Igentligen är jag aldeles för trött för att kunna tänka.
En sak är säker, jag skulle kunna till bringa mitt liv på en båt, tycker det är så skönt med av koppling.
Jag skämtade med min assistenter igår, att jag skulle flytta till en båt och ha dom anställda dära.
Men jag är rädd att det skulle bli samma sak som hemma, för jag ska inte ha mer än två eller tre i taget om jag ska må bra.
Det funkar inte praktist.
Det skulle nog bli samma bekymmer i längden, hur jag än vred och vände på det.
Men jag fick iallafall träffa den som betyder mest i mitt liv förutom mina djur och min man.
Jag tror inte ens dom förstår det.
Trotts att dom har sånt yrke där människor ska älska dom eller hata dom, eller nått mitt i mellan för dom som vill ha det ordet.
Jag använder oxå det men tycker det ändå är konstigt på nått sätt.
Jag får ha assistenter jag trivs med, som tycker om när jag kommer med mina komentarer.
Det gör jag både omedvetet och medvetet.
Jag tycker om att bli omtyckt, för det är jag inte speciellt bortskämd med.
Visst jag hade en mamma som tycke om mig, eftersom att jag bodde hemma så kort tid så fick jag inte rå om henne på samma sätt som min lilla syster har fått gjort.
Fast idag är jag nog glad att jag inte träffa henne så ofta.
För då hade jag nog inte vart så själv ständig som jag är idag.
Nackdel kanske på mina assar, och på möjligen min arbetsledare.
Jag vill inte vara självständig på deras villkor utan på mina egna, när jag har krafter kvar att vara självständig.
Det är därför jag vill ha hjälp när jag säger att jag inte orkar, så då sparar jag krafter till att vara självständig till viktigare saker.

Det känns kanske lite konstigt som inte egentligen gillar min typ av musik, men ändå på nått sätt hänger med på den.
Tänk om alla var så funtade då skulle det inte bli några problem om dom var så lätt anpassade.
Då skulle ingen känna sig orättvis behandlad.
Jag skulle kunna ta vem som helst för jag skulle kunna lita på dom.
Jag har en nu som jag tycker om trotts att hon är ganska mycket yngre än mig.
Hon vet om det oxå, det tänker jag inte sticka under stolen med.
Jag brukar försöka förstå dom allra flesta människor, ibland krockar det förstås med mina egna önske mål och min egen vilja och så kommer det alltid att bli.
Jag är glad att hon kom tillbaka.
Att hon insett att jag litar mycket på henne.
Det här är ungefär vad jag orkar skriva idag.
Har vart en snabbis i Hallunda och handlat mat åt mina djur och sen har jag suttit och läst böcker, vart inne korta stunder på internet och lagt lite puzzel mm.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback