en lung dag

I dag har jag inte gjort så där jätte mycket har varit hos min chef som hjälper mig att sköta min assistens men det var lite jobbigt för jag var ensam brukare bland några eventuela assistenter. Om dom nu vill bli det. jag tycker det är så svårt att bedöm om dom kan bli bra assistenter. Min chef skulle nog strypa mig om han visste vilka jag tyckte skulle bli assistenter eller inte. många som är assistenter är inte ens lämpade att vara det. Inte vet jag om dom gick fel kurs men så är det bara. och dom som ger utbildningen kanske inte heller är kapabla. Jag tycker det borde vara några som behöver assistans som oxså borde vara med. Eftersom vi ska hjälpa personer vi igentligen inte känner och sen måste man kunna sätta grenser med hur bra relation man ska ha eller inte. Det är en svår fråga det är så svårt att säga vad som igentligen är rätt och fel. dom som oftast ger assistansen har oftat läst böcker och ser inte hur värkligheten ser ut. Desutom allt som oftast facket med i bilden och dom ser överhuvudtaget inte brukaren dom ser bara till asistenten vilket jag tycker är fel. Alla som har med assistans att göra borde samarbeta inte minst brukaren efter som igentligen den som ska vara medelpunkten. Och brukaren ska igentlige se till att assistenten trivs så man får behålla sinna assistenter men alla dessa fråger är dock svåra att hantera. Jag skulle varit i skarpnäck idag men det blev inställt på grund att hon blev sjuk. jag hade viljat åka till min man men det löste sig inte på grund av att jag inte fick ta i honom. Jag börjar må dåligt av att aldrig få se honom jag vet inte om jag klarar av ett förhållande som gift och inte få träffa honom att vara gift är endå ett stort steg i livet. Det tycker jag man inte skall gör för en man är helt säker jag kanske ångrar många gånger att jag e gift idag men jag kommer inte gå ifrån honom iallafall det är en av dom få saker jag kanske kan tro på när det gäller bibblen annars är jag inte troende och tro inte ett dugg på det som står. Ni som är troende kommer säkert bli besvikna men varför en försöka at få mig till rätta och försöka få mig att tro det kommer ni inte att lyckas med men därimot respekterar jag att ni är troende. vem som helst får leva som dom vill för min del det är helt oki men detta vill jag ge en stor kram önskar er en trevlig fortsat kväll kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback