En jobbig men intressan dag !

På morgonen var det ganska lungt, vart ute med Osrob en stund idag.
Sen har jag spelat, lagt lite puzzel på förmiddan oxå på datorn naturligtvis.
Sen på kvällen så har jag vart på Bosse, i ett väldigt intressant tema.
Det handlar om attityder och lagar och om dom lite högre männens syn på oss funktionshindrade.
det var väldigt intressant.
men åter igen så är det tråkigt att vi ska behöva lagar till allting.
men nu har jag väl insett att det får jag väl lära mig att leva med precis som allting annat som JAG måste lära mig.
och återigen så är jag jävligt förbannad på färdtjänst när dom sätter på bälte på kunden och använder det inte själv.
det med bälte är en lag för varje människa.
men bara för att dom kan röra på sig så ska dom slippa bälte, och ha tusen olika anledningar för att slippa. jag är så trött på alla orättvisor och vad andra får göra och inte vi med funktionshinder.
det finns oxå rävar bland oss, men det är oxå lättast att sätta dit oss.
bara för att inte våran omgivning ska komma i klämm.
jag blir så arg att jag blir grå hårig, och det är jag redan snart.
och ännu mer lär jag väl bli.
jag är så arg så att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
men men suck suck mm..
ha en bra kväll så fortsätter jag mitt så gott det går.
får se om jag mår bättre imorn, kanske inte är lika arg vad vet jag. ont har jag väl kanske men sånt ska det väl bara va, och inte blir det någe bättre för att jag sitter och gnäller.
kram kmb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback