annan dag påsk

Idag har det varit rätt så lungt, har inte gjort något speciellt på hela dagen.
Skulle ha varit i skarpnäck men min vännina vart sjuk, nu har jag bara suttit hemma och lagt puzzel i stort sätt.
Jag har tittat på outsiders på 5:an  som handlade om kortväxta som vart tillsmans med långa människor och de pratade om fördomar kring det som alltid  när det gäller funktionshindrade i alla samanhang och det tycker jag är tråkigt, en kille som kom från finland  som trodde att det skule vara mycket bättre om han flyttade till sverige men tyvärr så tror jag inte att det blir någon skilnad för vi har presis lika mycket fördomar här som i någon annan stans.
Jag själv skulle vilja flytta till danmark  just därför att jag inbillar mig att folk är öppnare och spontanare det kan säkert vara tufft att leva där också , men jag skulle vilja prova det ett tag i alla fall, men sen är det problemet att när man har djur, inte när man tar med sig dem dit utan när man ska tillbaka hem igen (sverige då rå) det här har varit min dröm länge. Får se om det någon gång blir av, min man ville flytta till skåna så det vore ju perfekt.
Annars har jag inte gjort något soppat lite på golvet, jag är också ledsen för att jag inte får vara med min man  det börjar slita på mig nu, jag vet inte om jag orkar ha ett förhållande som ska vara så, vi har viserligen varit särbo sen 98' men presis när vi bästemmer att vi vill flytta ihop så händer det en massa grejor runt oss och omkring oss . så nu vet jag inte hur det blur i framtiden, i agusti firar vi faktiskt 25:års bröllops dag alltså silver bröllop. Omgivningen kanske tror at jag mår bra men jag visar ingenting utåt men nu vet jag inte vad jag ska skriva mer , jag har i alla fall fåttt prata av mig  sen om någon läser eller lyssnar spelar inte så stor roll jag har i alla fall fått säga mitt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback